9.12.08

Jentera UMNO Bahagian Setiu bersiap sedia

KUALA TERENGGANU-UMNO Bahagian Setiu akan ‘menurunkan’ jenteranya ke Parlimen Kuala Terengganu sebaik sahaja mendapat maklumat dan arahan terkini daripada Badan Perhubungan UMNO negeri.

Timbalan ketuanya, Asha’ari Idris berkata, setakat ini, UMNO Bahagian Setiu telah pun bersedia dan semua jentera terutama sayap parti dari kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Langkap, Jabi, Permaisuri dan Batu Rakit akan turun membantu


Menurutnya, beliau yakin Barisan Nasional (BN) akan berjaya mengekalkan kemenangan di kerusi Parlimen Kuala Terengganu dan meneruskan perjuangan Allahyarham Datuk Razali Ismail yang meninggal dunia pada Jumaat lalu.


“Tidak ada sebab untuk BN kalah kerana sebelum ini pun kita sudah menang di kerusi itu apatah lagi kerajaan BN membela nasib dan menjaga kebajikan rakyat dengan baik serta sempurna,” katanya kepada Sinar Harian, di sini semalam.


Asha’ari berkata, pemilihan 17 Januari depan sebagai tarikh pilihan raya kecil juga sesuai kerana ia memberi banyak masa dan peluang kepada parti politik yang bertanding membuat persediaan sewajarnya.

“Saya setuju dengan tarikh ini walaupun tempohnya kelihatan agak panjang,” katanya.
Nota: Harap agar perbalahan didalam bahagian setiu semasa pemilihan bahagian baru-baru ini dapat diselesaikan terlebih dahulu sebelum datang ke Parlimen Kuala Terengganu.Kami tidak mahu masalah Umno Setiu di bawa Ke pilihanraya Kecil Kuala Terengganu.YB boleh faham kan!

No comments: