13.12.08

Pemimpin Parti Perlu Bersikap Rendah Diri

Timbalan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak berucap ketika melancarkan Jentera Pilihanraya P036 Parlimen Kuala Terengganu di TTI, Kuala Terengganu.

imbalan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Abdul Razak hari ini menyarankan semua pemimpin parti sentiasa bersikap rendah diri dan berbudi bahasa untuk memenangi hati setiap lapisan masyarakat. “Tidak rugi jika kita selalu mendekati orang ramai dengan ramah dan sopan kerana mereka akan menyenangi dan memilih kita untuk menjadi pelindung mereka,” katanya di majlis penutup Pemukiman UMNO Terengganu dan Pelancaran Jentera Pilihanraya P036 Parlimen Kuala Terengganu di Taman Tamadun Islam, Pulau Wan Man, Kuala Terengganu hari ini (13 Disember).


Dato' Seri Najib menyerahkan bendera Barisan Nasional kepada jentera Pilihanraya sambil diperhatikan Menteri Besar, Dato' Ahmad Said.
Katanya, jika mahu melihat perpaduan dan keharmonian diperingkat akar umbi, orang atasan hendaklah bersatu dan menunjukkan teladan yang baik agar dihormati oleh masyarakat. “Masyarakat tidak menilai seseorang pemimpin itu ada pangkat apa atau daripada universiti mana tetapi peribadi dan tingkah laku seseorang itu akan jadi perhatian mereka,” katanya.

Timbalan Presiden Umno menunjukkan replika "Undilah Barisan Nasional" sebagai gimik pelancaran Jentera Pilihan raya Kecil Kuala Terengganu.

Timbalan Perdana Menteri melahirkan harapan agar rakyat terutama di kawasan peti undi Parlimen Kuala Terengganu menerima Barisan Nasional.

Mengenai pilihanaraya kecil Parlimen Kuala Terengganu, Dato’ Seri Najib melahirkan harapan agar semua orang menerima keputusan pucuk kepimpinan parti jika ingin melihat kemenangan berpihak kepada Barisan Nasional (BN).
“Jangan berlaku calon bukan pilihan, kita terus mengkhianati parti, jika inilah sikap mereka, pasti mereka bukan penyokong sebenar BN, mereka hanya bermuka-muka sebenarnya,” katanya.
Katanya, bila tiba pilihanraya, pengundi itulah raja yang akan menentukan kalah menang seorang calon, oleh itu jawatan ketua kampung atau ketua bahagian tidak penting yang perlu dijaga ialah pengundi di kampung-kampung.

Hantarkan berita PRK Kuala Terengganu ke:bnkualaterengganu@gamil.com

No comments: